Aan deze pagina wordt nog gewerkt.
Leer in één middag hoe je jouw bedrijfsprofilering samenstelt.
- concreet en to-the-point
- meteen toepasbaar in duidelijke offertes en duidelijke bedrijfscommunicatie
- overdraagbaar voor jouw teamleden.
Alan Cooper, een softwareontwikkelaar, interaction designer en programmeur, was de eerste die de rol van een persona schreef in zijn boek The Inmates are Running the Asylum. Verder beschreef hij in dit boek onder meer hoe persona's kunnen worden aangemaakt, gebruikt en toegepast.
Een persona kan jou helpen om binnen de organisatie te redeneren vanuit klantperspectief. Je kruipt in de huid van je doelgroep, verpersoonlijkt deze door het pinpointen van een 'echt' persoon en kleedt deze vervolgens aan met kenmerken en gedrag.
We analyseren onder meer de demografische, geografische, sociaaleconomische en psychografische aspecten. Daarna kijken we naar de mate van betrokkenheid, productgebruik, merkspecifieke kenmerken en houding. Tot slot zoomen we in op koopintenties en koopgedrag.
Aan het einde van de middag heb je geleerd hoe je een persona maakt en heb je een herkenbaar, scherp gedefinieerd profiel.
Copyright © 2020-heden Peper-Munt Marketing - Alle rechten voorbehouden
marketing voor bedrijven & bedrijfsonroerendgoed
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers. Privacybeleid